Sander

Skilled servicedeskmedewerker en binnenkort systeembeheerder


“STAP UIT JE COMFORTZONE EN GA LOS. ALLES IS TE LEREN”

– Sander, Skilled servicedeskmedewerker en binnenkort systeembeheerder

Verhaal solviteer

Ik ben vorig jaar begonnen op de skilled servicedesk van Solviteers. Bart is er vervolgens bij gekomen, en samen zijn wij aan de slag gegaan om de servicedesk verder vorm te geven. 

We hebben bij de servicedesk een heel breed spectrum van IT onder onze hoede en het is fijn om daar verantwoordelijk voor te zijn. Het maakt ook dat je jezelf iedere keer weer pusht om dingen uit te zoeken, nieuwe kennis op te doen en dingen uit te proberen. Hoe ik het zie? Je moet kennis hebben en als je die niet hebt dan moet je zorgen dat je die opdoet. Daar is hier ook ruimte voor. Het is een hele leerzame omgeving. Terugkijkend op het afgelopen jaar waarin ik soms best even in het diepe gesprongen ben, kan ik dat zeker beamen. Ik kan alleen maar zeggen; stap uit je comfortzone en ga ervoor. Alles is te leren.  

Naast de servicedesk, voeren we ook projectwerkzaamheden uit voor klanten. Dat is leuk om te doen en een mooie afwisseling van het werk vanaf de servicedesk. Ik stap in de auto en ga bij de klant ter plekke aan de slag. Voorbeelden van een paar projecten die ik gedaan heb? 

» Voor een nieuwe klant heb ik de verhuizing gerealiseerd. Alle werkplekken netjes aangesloten en gezorgd dat zij zorgeloos weer aan de slag konden gaan op de nieuwe locatie. 

» We hebben voor een klant waar nog een verouderde serverruimte was, een aantal servers overgezet naar Office365.

» Voor een klant die nieuwe servers had aangeschaft hebben we een migratie uitgevoerd. De nieuwe servers hebben we in het rek geplaatst en de oude servers in een andere omgeving opgetuigd als disaster/recovery weer opgezet. 

» Voor een andere klant hebben wij recent heel het netwerk aangepast, gefaseerd opgedeeld en verder beveiligd. Dit ter voorbereiding op een aantal Chromecast/tablets die zij op elke kamer willen plaatsen. 

Nieuwe ervaringen en kennis

Projecten doen is erg leuk en heeft me ook veel nieuwe ervaring en kennis opgeleverd die ik vervolgens op de servicedesk ook weer goed kan gebruiken. Ik heb de ambitie om uiteindelijk meer in de rol van IT Engineer, Systeembeheerder of Netwerkbeheerder te gaan werken. De rol die ik nu heb, bereid me daarop voor.  

Samen zorg je dat je het probleem oplost

Waar ik mijn voldoening uithaal? Dat is heel makkelijk, een tevreden klant. Dat betekent dat ik mijn werk goed heb gedaan. En natuurlijk niet ik alleen. We vullen elkaar als collega’s goed aan. De één heeft wat meer met de processen en functionele kant van de ICT zoals Sharepoint en Office 365. De ander heeft meer met de techniek. Samen zorg je dat je het probleem oplost.

+ Lees volledige omschrijving

Lees nog meer verhalen

Vacatures

Ook geïnteresseerd in het werken bij Solviteers? Kijk dan snel op onze vacaturepagina!