Bart

Senior skilled servicedeskmedewerker


“ALLE MELDINGEN HANDELEN WE VOOR EEN GROOT GEDEELTE ZELF AF”

– Bart, Senior Skilled servicedeskmedewerker 

Verhaal van Bart Solviteers

Samen met een collega beman ik de skilled servicedesk van Solviteers Cloud & Infradiensten als onderdeel van een grotere serviceorganisatie. “Skilled” omdat we hier alle meldingen voor een groot gedeelte zelf kunnen afhandelen. We zorgen dat we steeds onze kennis verder uitbreiden en meegroeien met ontwikkeling. 60%-70% van de meldingen handelen we meteen zelf af: 95% na overleg met een IT Engineer-collega en voor de laatste 5% hebben we echt de hulp van een collega nodig die gespecialiseerd is in het onderwerp. Naast het oplossen van meldingen zorgen we voor efficiënt incidentbeheer. Goed overzicht van alle tickets en goede communicatie met de klanten is daarin heel belangrijk. 

Ik ben vorig jaar begonnen bij Solviteers in een periode waarin we nog veel moesten thuiswerken door Corona. Na mijn inwerkperiode heb ik aan onze manager ruimte gevraagd om met nog een collega de skilled servicedesk verder vorm te geven en ontwikkelen. Dat mocht! We zijn samen in het diepe gesprongen. Met aanpassingen in de automatisering, communicatie en manier van samenwerken met collega’s hebben we de basis van de serviceorganisatie verder verstevigd. 

Ik wil graag betrokken blijven bij de serviceorganisatie en meewerken aan de ontwikkeling van de organisatie. Mijn ambitie is om op de servicedesk te blijven en deze naar een volgend niveau te tillen. Ik zou ook graag toegroeien naar een rol waar ik meer als coördinator werk.  

1e, 2e en 3e lijns meldingen

In het diepe springen was best spannend. Zeker omdat ik dacht dat ik al best veel wist voor een skilled servicedeskmedewerker. Dat viel me toch wat tegen. Het heeft me gemotiveerd om meer dingen uit te proberen en achter kennis aan te gaan. Als er dingen zijn waar ik zelf niet uitkom dan zijn er altijd collega’s die ik kan bellen. Waar ik vroeger het gevoel had dat ik veel herhaling had in mijn werkzaamheden, heb ik nu alle uitdaging. We lossen in de serviceorganisatie 1e, 2e en 3e lijns meldingen op. Dat betekent ook dat we meldingen niet doorzetten. Liever kijk ik samen met een ervaren collega wat er aan de hand is en wat de beste oplossing is. Op die manier leer ik zelf veel sneller en merk ik ook dat ik steeds meer kan. We pakken echt van alles aan: van het resetten van een wachtwoord tot complexere problemen en operationele wijzigingen.    

Gewoon proberen

Wat ik nog mee kan geven aan iemand het spannend vindt om als skilled servicedeskmedewerker te komen werken? Ga het gewoon proberen. Er is echt altijd iemand die je kan helpen. Er is hier gewoon heel veel ruimte voor ontwikkeling en fouten maken mag.

+ Lees volledige omschrijving

Lees nog meer verhalen

Vacatures

Ook geïnteresseerd in het werken bij Solviteers? Kijk dan snel op onze vacaturepagina!